4.03.2013

Kardynał O'Brien przeprasza


Brytyjskie media donoszą, że kardynał Keith O’Brien, metropolita Edynburga i St Andrews, prymas Szkocji, wystosował oświadczenie w sprawie stawianych mu zarzutów. W oświadczeniu czytamy: 

„W ostatnich dniach zostały upublicznione pewne stawiane mi zarzuty. Początkowo zaprzeczyłem im ze względu na ich anonimowość i niespecyficzny charakter. Jednak korzystając z okazji chcę przyznać, że był taki czas, w którym w dziedzinie zachowań seksualnych nie dochowałem standardów jakich można było oczekiwać ode mnie jako kapłana, arcybiskupa i kardynała.

Tych, których zgorszyłem przepraszam i proszę o przebaczenie. Przepraszam również Kościół katolicki i wszystkich Szkotów. Resztę mego życia spędzę na emeryturze i nie będę brał udziału w publicznym życiu Kościoła katolickiego w Szkocji”. 

Przyznanie się do winy, rezygnacja, wycofanie z udziału w życiu publicznym. Tym razem Ketih O’Brien dochował standardów jakich można oczekiwać od niego jako kapłana, arcybiskupa i kardynała. Ufam, że historia zapamięta jasne strony jego posługi, do których należała obrona małżeństwa i sprzeciw wobec żądań homoseksualnego lobby.

Jakub Pytel